اولین وبلاگ عرفان مرادی (بخش شاهیوند روستای خاطره)

اولین وبلاگ عرفان مرادی

فایلها ومطالب جالب در مورد بخش شاهیوند

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۱ شهریور ۹۵، ۰۹:۳۳ - سیامک
    عالی
نویسندگان

دانلود و ترجمه و متن ترانه ی لری پیراهن آبی
جومه آویی
واتونم هه واتونم
ترجمه و دانلود و متن ترانه های لری و لکی

دانلود ترانه های لری و لکی
متن ترانه های لری و لکی
ترجمه ترانه های لری و لکی

واتونم هِه واتونم هی جومه آویی
پر جومت تَش گِرِت مَر تو دِ خویی


با توام هی با توام ای پیرهن آبی
گوشه ی پیرهنت آتیش گرفته مگر خوابی

***

سر کَشیم دِ حونشون دیم خوِوش برده
زِلفیاش دِ گردنِش چی مارهه مرده


سرکشیدیم تو خونشون دیدم خوابش برده
موهاش رو گردنش مثل ماره مرده

***

نیمه شو دو سه شووه نمیره خووِم
دوسِکه قسم حَرده کِرده جووابم


دو سه تا نیمه شبه که خوابم نمیبره
دوست قسم خورده ام جوابم کرده

***

مِ چینی دلم میحا سی رَتن مال
هر درویشی مینم ، بِش میزنم فال


من چقد دوست دارم گشت و گذر در باغ رو
هر درویشی که میبینم فالی ازش میگیرم

***

ای دوسه بیا بنشی تعریف بکم سیت
غم دیریت کشتمه باریک بیمه سیت


ای دوستم بیا بشین تا برات تعریف کنم
غم دوریت نابودم کرده و حساس شدم در کارهات

***

مِ که نارم چی تونی ذوقم و چینه
لو ولو پرده دلم گل آوو و خینه


من که مثل تویی رو ندارم ذوق برای چیمه
لا به لای پرده دلم رو خون و آب گرفته

***

چش کال و برمه کال ، کال و سر کال
ماملش و مِ نووی بردش ورو مال


چشمان و ابروهای قهوه ایی داری ، قهوه ایی روی قهوه ایی
با من معاملش نشده به خونه ایی دیگه بردنش

***

دینکم د گردنت چی سنگ لو رو
هرکه حاستت رو واش ار کافری بو


دِینم به گردنته مثل سنگ لب رود _ دِینی که سنگ ها بابت حرکت کردن به رود دارند
هر کسی که تو رو خواست میتونی باهاش بری حتی اگه کافر هم باشه

***

واتونم هه واتونم هی جومه آویی


با تو ام ، با تو ام ، ای پیرهن آبی

***
گاها از حالت های دیگه ایی هم استفاده میکنند
مثلا

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

واتونم هه واتونم هی جومه مِشکی
بیاریمو و حونمو که هیشکی دِش نی

***
واتونم هه واتونم هه جومه طوسی
خوش وِحال کُری که لویاته بوسی

***

واتونم هه واتونم هی مانتو اسبی
سیت میخرم سالی دیه پرایده اسبی

***

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

دانلود ترانه ی لریه پیرهن آبی گروه همخوانیه فرج علیپور

نظرات  (۳)

عالی
از اینکه ذره ای از خاک کهن ترین شهر دنیام ب خودم میبالم زنه با لر و لرسو
با سلام همکار گرامی
در صورت تمایل برای دریافت اخبار شنیدنی و عکس های دیدنی ما را در مجله اینترنتی میهن پست همراهی کند.
با آرزوی روزهای پاییزی خوب برای شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی